Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Καλή Αρχή!

Καλημέρα σας!
Ήρθε η ώρα να δοκιμάσω και εγώ να φτιάξω επιτέλους το blogspot μου.
Ο λόγος; Οι μέλισσες ! Τι άλλο;
Aν και στην οικογένεια με τις μέλισσες ασχολιόταν μόνο ο παππούς μου πριν πολλά χρόνια, δυστυχώς έφυγε από την ζωή όταν ήμουν πολύ μικρός και δεν μπόρεσα να πάρω την γνώση για αυτές από αυτόν. Ευτυχώς όμως βρίσκομαι στο Ι.Γ.Ε. (Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών) πλέον, στο τμήμα της Μελισσοκομίας που μου παρέχει όλη και την σωστή γνώση για τις μέλισσες!

Φυσικά οι μέλισσες είναι ένα πλασματάκι που μπορεί να σε αφήσει έκπληκτο για πάρα πολλά πράγματα αλλά εμένα το πρώτο που μου είχε κάνει εντύπωση όταν πρωτοέμαθα για τις μέλισσες ήταν ο χορός τους!! Λίγα λόγια για αυτόν , μιας και έδωσε και την ονομασία στην σελίδα μας! 

Όταν τα καλά μας τα μελισσάκια ανακαλύψουν την τροφή, τότε πρέπει να πληροφορήσουν και τις υπόλοιπες για το που βρίσκεται αυτή ώστε να τις βοηθήσουν στη συλλογή αυτής! Έτσι για να το πετύχουν αυτό δεν πάνε απλά πίσω στην κυψέλη και λένε "εεε!! παιδιά!!βρήκα τροφή!!ελάτε μαζί μου να σας δείξω που!!!"
αλλά κάνουν έναν μαγικό χορό σε συνδυασμό με χαμηλής συχνότητας ήχους  που εκπέμπουν ώστε να δείξουν την ακριβή τοποθεσία, την ποσότητα της τροφής και το είδος!


Οι χοροί των μελισσών χωρίζονται σε 2 κατηγορίες, τον κυκλικό χορό και τον μικτό χορό!
Ο κυκλικός χορός γίνεται όταν η τροφή είναι σε σχετικά κοντινές αποστάσεις, από 15-100 μέτρα περίπου. Κάθε 1-2 κύκλους αλλάζει προσανατολισμό και μπορεί να εκτελέσει έως 20 στροφές και διαρκεί περίπου 1 λεπτό.  Ο μικτός χορός είναι όταν η εργάτρια μέλισσα κάνει μία ευθεία γραμμή και στο τέλος της επιστρέφει στην αρχική της θέση δημιουργώντας μία ημικυκλική πορεία αντίθετου κατεύθυνσης. Οι μέλισσες έχουν ορίσει στην κυψέλη τους το πάνω μέρος του ξύλινου πλαισίου που μένουν πως είναι ο ήλιος μιας και την κατεύθυνση την ορίζουν πάντα σε σχέση με τον ήλιο. Άρα αν η μέλισσα κάνει την ευθεία γραμμή προς τα πάνω (με κατεύθυνση το πάνω μέρος του πλαισίου) σημαίνει ότι η τροφή είναι προς τον ήλιο! όταν κάνει την ευθεία γραμμή κουνάει έντομα την κοιλίτσα της (13-15 φορές το δευτερόλεπτο) εκπέμποντας ήχους για να πει στις άλλες και για την ποιότητα της τροφής, δηλαδή όσο πιο καλή ποιότητα τόσους πιο πολλούς κύκλους θα κάνει και δονήσεις.
Η απόσταση της τροφής περιγράφεται από τον αριθμό των ευθειών που θα κάνει μέσα σε 15 δευτερόλεπτα χορού( 100 μέτρα=10 διαδρομές, 600 μέτρα=7, 6000 μέτρα=2). 
Έτσι λοιπόν το ρίχνουν στο χορό για να δώσουν στην κυψέλη την πιο σημαντική πληροφορία, το που είναι η τροφή. Δεν είναι μαγικό και όμορφο κάτι τέτοιο? 
Ας δούμε και ένα σχετικό βιντεάκι, γιατί ωραία η θεωρία αλλά άλλο να το βλέπεις 
 Και έτσι...
ξεκινάει και εμένα το ταξίδι μου στην μελισσοκομία...
με τι άλλο? με κέφι και χορό!! και αγάπη και σεβασμό προς την φύση

6 σχόλια:

  1. Φίλε συμμαθητή Καλή αρχή και καλή συνέχεια!!Αν θες πες το όνομά σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kαλή αρχή! Το dancebee.blogspot.com είναι καταχωρημένο στο beebloggers.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ Νεραιδάκι! Περιμένω τον Κώστα μπας και κόψει καμιά παραφυάδα για να μου δώσει να ξεκινήσω!χαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάτσε να δω πρώτα εγώ παραφυάδες....γιατί όπως πάει ο καιρός , μόνο ζωγραφιστές.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάτσε τότε να ανεβάσουμε λίγο το ηθικό με ένα τραγουδάκι!
    http://www.youtube.com/watch?v=aSJlj39S2fU&feature=related

    I'm a King Bee!!oooyeaaa
    :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή